NOU Projecte Educatiu FEDAC
"Hem de dedicar temps i espais a il·lusionar-nos pel futur"
El nou Projecte Educatiu FEDAC (PEF) preten enfortir la identitat i singularitat dels centres a més a més de donar protagonisme, cada vegada de forma més rellevant, a la institució FEDAC, en la definició i vertebració de l'oferta educativa dels centres i en la potenciació de la relació entre els centres integrats a la xarxa.
trascendència del PEF
El PEF només té sentit des d'una perspectiva inclusiva de la institució titular FEDAC com a vertebradora dels centres educatius dels quals és responsable, però també amb un plantejament de:
Símbol de piulades, de presència en les xarxes socials, del boca-orella... L'adoptem com a referència de la importància que té la comunicació en tot el procés.
La necessitat de fer un anàlisi de la situació actual dels centres educatius, des de la integració en el seu entorn sociocultural, des de la seva situació interna i des dels reptes que atenen els professionals que amb el seu treball i esforç dediquen la seva vocació a la missió FEDAC.
La necessitat de comunicar i de presentar la nostra singularitat educativa en la societat actual, com una aposta agosarada i una aportació decidida a transformar a formar persones compromeses en l'entorn local com agents transformadors de l'entorn global en un món de pau, justícia i amor.
La necessitat de fixar-nos objectius, de preveure quins elements seran determinants en el futur per la institució, per cadascun dels centres i per als alumnes, segurament en el marc de criteris d'una sòlida educació cristiana, flexible, acollidora, i vinculada a la germanor entre totes les cultures i pobles del món..Per què?
24 reptes
Presentem
una primera relació de 24 reptes a partir de la lectura, l’anàlisi i la síntesi
de les aportacions realitzades per l’equip #avuixdemà, i de les reflexions, les
lectures, els debats i les propostes que la institució ha d’oferir en l’àmbit
intern i extern. Per què 24 reptes?
Una
primera raó és que existeixen 24 idees constructives, i una segona — més de
marca i que comunicativament ens dóna molta força— és el signifi-cat evident
del nombre 24 per a la institució: 24 escoles FEDAC a Catalunya que ofereixen
una resposta educativa de qualitat per a les famílies al segle XXI.
4x6
escollits
Considerem que l’escola,
entesa com a institució, té 4 grans àrees de millo-ra per adaptar-se a un nou
ecosistema social, cultural i antropològic:
1. L’escola no pot ser un edifici on s’educa. L’educació
és un procés obert i en estreta interrelació amb el medi on viu la persona. S’educa
mentre es viu, en els llocs on es viu i amb qui es viu. En el seu entorn. I l’escola
forma part d’aquest ENTORN.
2. L’escola és un escenari d’aprenentatge, d’experiències
i de relacions personals on hem entrat tots en contacte amb els sabers i els
valors que ens han despertat com a adults. L’escola FEDAC ha esdevingut un
espai on és possible sentir la passió per l’EDUCACIÓ.
3. L’educació en les escoles FEDAC és una finalitat
comuna. Inspirats en sant Domènec, no sabem entendre l’educació si no és amb i
des d’una COMUNITAT educativa.
4. La comunitat de les escoles FEDAC comparteix els
valors que ens han llegat les germanes Dominiques de l’Anunciata, i que ens
confereixen un CARÀCTER propi i ens donen l’oportunitat de créixer amb
seguretat per oferir qualitat i valor a tot plegat.
Des de l'escola vam treballar tots els reptes i aquest any els continuarem treballant, però a l'hora de grabar, nosaltres vam ser els encarregats de l'EQUITAT
Records del Congrés FEDAC 2016-17
L’acte Educar #avuixdemà. 24 reptes de l’escola del segle XXI, que tindrà lloc el dijous 8 de setembre de 2016, a l’Auditori de Barcelona, serà el tret de sortida a l’Any Congressual 2016-2017. La celebració d’aquesta jornada inaugural té com a objectiu principal la presentació del nou Projecte Educatiu FEDAC, que hem anomenat #avuixdemà, elaborat en base als 24 reptes que volem afrontar les escoles FEDAC per a l’educació del segle XXI. El congrés obrirà un espai de debat i reflexió que s’anirà ampliant al llarg del curs amb les altres sessions congressuals, que es desplegaran pel territori català (Girona, Lleida, Manresa i Barcelona).
Any congressual
17/11/16 18:30-21h, Teatre Sagarra, Sta. Coloma de Gramenet
COMUNITAT
Àngel Castiñeira - LideratgeS
Alfredo Hernando - Viatge a les escoles del SXXI
17/02/17 18:30-21h, Auditori, Girona
#AVUIXDEMÀ
Carles Capdevila - Cal ser radical #avuixdemà?
Taula Rodona - Eduquem #avuixdemà: Roser Batlle, Ismael Palacín, Josep Manel del Pozo, Marc Sanz, Modest Jou
25/03/17 10:30-14h, Auditori Enric Granados, Lleida
EDUCACIÓ
Maria Acaso - Pedagogies transparents
David Bueno - La neurociència en educació
21/04/17 18:30-21h, Teatre Kursaal, Manresa
CARÀCTER
Lluís Font - Educació, ara és demà
Jesús Alcoba - Biografies, emocions, projecte de vida
13/05/17 10:30-14h, Caixa Forum, Barcelona
ENTORN
Ester Bonal - Acció social en l'entorn
David Gómez-Olivé - Escola, família i entorn
Anna Manso - El paper de la família en l'escola
COMUNITAT
Àngel Castiñeira - LideratgeS
Alfredo Hernando - Viatge a les escoles del SXXI
Àngel Castiñeira - LideratgeS
Alfredo Hernando - Viatge a les escoles del SXXI
#AVUIXDEMÀ
Carles Capdevila - Cal ser radical #avuixdemà?
Taula Rodona - Eduquem #avuixdemà: Roser Batlle, Ismael Palacín, Josep Manel del Pozo, Marc Sanz, Modest Jou
Carles Capdevila - Cal ser radical #avuixdemà?
Taula Rodona - Eduquem #avuixdemà: Roser Batlle, Ismael Palacín, Josep Manel del Pozo, Marc Sanz, Modest Jou
EDUCACIÓ
Maria Acaso - Pedagogies transparents
David Bueno - La neurociència en educació
David Bueno - La neurociència en educació
CARÀCTER
Lluís Font - Educació, ara és demà
Jesús Alcoba - Biografies, emocions, projecte de vida
Jesús Alcoba - Biografies, emocions, projecte de vida
ENTORN
Ester Bonal - Acció social en l'entorn
David Gómez-Olivé - Escola, família i entorn
Anna Manso - El paper de la família en l'escola
David Gómez-Olivé - Escola, família i entorn
Anna Manso - El paper de la família en l'escola
Resum de la inaguració del II Congrés FEDAC #avuixdemà
COMUNITAT
Àngel Castiñeira - LideratgeS
Alfredo Hernando - Viatge a les escoles del S.XXI
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada